Zwolle-Zuid Schaakt!

Schaakevent in Grand Café Zuijdt  

Zwolle, 03-12-2017

1Het is zondag ca 10 uur. Peter heeft zin om een potje te schakenen hij geeft aan op facebook dat hij straks naar Grand Café Zuijdt zal gaan om daar te schaken. Ene Karolus heeft wel zin om tegen hem te schaken. Volgens de website gaat het café - restaurant om 12:00 open. Maar de uitbater (Jaap) deelt Peter ca 11:00 mee dat Carol1us al klaar staat. Ik stuur hem nog even een verificatie maar omdat ik geen reactie krijg ga ik met gezwinde spoed naar het café Daar blijkt het een misverstand: de uitbater dacht dat ik een biertje van het merk Carolus bedoelde. Maar hij is de beroerdste niet. Hij laat mij al binnen en ik zet bord stukken en klok klaar. Karolus meldt verschrikt dat hij onderweg is en geeft aan dat ik alvast Pg1-f3 mag spelen. Ik denk:"Ach laat die klok ook maar zitten ook en berg deze weer op. Ik wil niet op tijd winnen!" Na een uurtje blijkt het volgens Karolus een Tarrasch-achtige partij te zijn geworden. Maar dan met loper op b4 in plaats van e7 of c5, als wit dáár slaat. Waarvan akte. De bokaal wordt klaargezet. Maar uiteindelijk wordt tot remise besloten. De rekening van de bokaal wordt gedeeld. Zie de foto's. Jaap vindt het allemaal prima, maar vraagt wel of er de volgende keer misschien meer komen. Dat gaan we overleggen. Houdt facebook en whatsapp in de gaten. Zowel de facebook-groep "ZZ Schaakt" als "Zwolle Zuid Sc1haakt"

s